sund mave - sundt sind


Måske har du et ønske om at ændre noget i den dagligdag, men det er lettere sagt end gjort. Intentionerne er der - og du ved godt, hvad der skal til, men du ryger altid tilbage i de samme gamle mønstre.

Forestil dig din hjerne som en rutevejledning på mobiltelefonen. Du taster din destination ind - og hver gang foreslår Krak 'den hurtigste rute'. Det er præcis sådan din hjerne fungerer. Den kører altid den samme vej - den vej, du har taget før, fordi den er velafprøvet, sikker og kræver mindst energi.. Hvis du vil ændre et mønster i din adfærd - og finde en ny vej, så skal du altså 'slå motorveje fra' i din rutevejledning - og begynde at søge nye og uudforskede veje for at opfylde dine ønsker - og lande på din nye destination.

sund mave - sundt sind - 4 søndage


Det kan være vanvittig svært at skifte vaner. For det kræver, at du hele tiden skal være bevidst om 'ikke at gøre, som du plejer' - og det er næsten umuligt at være bevidst 24-7.


Hjernen er SÅÅÅÅ konservativ. Den elsker at 'gøre som den plejer', fordi det kræver minimum af energi. Synapserne - nerveoverførslen mellem hjerneceller - har det med at 'gniste' bedst i de hjerneområder, som vi i forvejen bruger - og er vant til at bruge. Det kræver energi at bryde dét mønster og at gøre noget nyt. Og det er altså vildt svært at opretholde i længden, særligt når man er træt eller bliver overvældet af følelser.


Så det handler altså om, at du i en periode skal 'snyde' din egen hjerne. For ikke at falde tilbage i de gamle mønstre. Og her handler det om benhård 'cost-benefit'. Hvis vaner skal ændres, så skal det kunne betale sig!


Vaner ændres bedst over tid, så hjernen langsomt får mulighed for at danne nye synapser - nye motorveje, som kan betale sig at aktivere - selv i pressede situationer. Og det kræver tilvænning.


Vi bruger derfor en måned på at give slip på nogle gamle vaner, vi gerne vil slippe - og langsomt at indføre nogle nye. Du vil på 1 måned:

1. Sætte en intention

2. Udrense: Kroppen skal udrenses, og tarmbakterierne motiveres. 3 dages kitchari.

3. Meditere på en anden bølgevibration i hjernen

4. Små ændringer i kostvaner - bevidste valg og sunde spisetider. Der vælges ud fra ayurvediske principper for efterår og vinter.

5. En ugentlig faste-dag

6. En daglig tur under den kolde bruser


Vi mødes hver søndag formiddag til 30 minutters videndeling og 30 minutters yoga og meditaitonspraksis med intention.


HVAD SKAL DER SKE?


En forløb til sundere mave - sundere sind

Vær med online, så du kan dele dine oplevelser med andre i samme situation. Vi styrker hinanden og følger samme ugeskemaer.


Vi deler også vores erfaringer og giver hinanden input undervejs i en lukket facebook gruppe.


Hver uge modtager du et ugeskema, som skal følges. Hvis du ønsker individuelle hensyn/ændringer, så taler vi om det i løbet af den første uge, så det kan tilrettes bedst i dit videre forløb.


Efter en måned har du styrket dig selv til efterår og vinter - og forhåbentlig vendt gamle vaner med nye og sundere måder at leve på.


HVAD KRÆVES DER



En yogamåtte, indkøb til kitchari og et åbent sind. Viljen til forandring kommer af sig selv i løbet af forløbet.


Lyst til en sundere livsstil.



TID, STED OG PRIS


Pris: 350 kr

(medlemmer i Gut4You får 10 rabat)


Tid: Søndag d. 9 oktober, d. 16. oktober, 23. oktober og d. 30. oktober

Alle dage kl. 10:00 - 11:00

 


Sted:

Online på ZOOM.